Ivan Skender: Si Vipnet krijoi kulturë agjile me futjen e brendit të A1

Në dy vitet e fundit, ekipet e aktuale të “A1 Hrvatska” gjithnjë e më shumë kalojnë me shkathtësi në punë, dhe për një kompani me mbi 2000 punonjës dhe dy milion përdorues, është një hap relativisht i madh e ndoshta edhe i dhimbshëm megjithatë një hap i domosdoshëm.

Vipnet jashtë, në sytë e publikut, kohëve të fundit ka pësuar ndryshime të mëdha – i gjithë brendi Vip, i cili pothuajse dy dekada është ndërtuar, ka fituar emër të ri, pamje, formë … Po, aludoj këtu në “formë të re të jetesës”, moto kjo që shoqëron fushatën e cila paralajmëron epokën e re për Vipnet, tani A1 Hrvatska, të punësuarve dhe konsumatorëve të tij.

Por, ndryshimi i rëndësishëm dhe i domosdoshëm brenda kompanisë filloi shumë më herët. Edhe pse nga ky telekom gjithmonë do të krenohet me startup kulturën dhe shpirtin inovativ, të cilin ata konsiderojnë se e kanë mbajtur që kur ata u shfaqën në treg rreth njëzet vjet më parë si një lloj sfiduesi, megjithatë struktura e përbërë nga më shumë se 2000 të punësuar dhe 2 milion përdorues vështirë se mund të jetë fleksibil dhe agil si dikur.

Ndërkohë, situata në treg ka ndryshuar – mbi zakoneve, dëshirave dhe nevojave të përdoruesve duhet të reagohet më shpejt se kurrë, në një nivel të lartë të cilësisë së shërbimit. Zgjidhja? Buzzword(fjala më e shpeshtë) që në vitet e fundit pëshpëritjet nëpër korridore dhe britmat në takime ndoshta nga të gjitha korporatat: transformimi digjital.

Si ta zbatojmë transformimin digjital me më pak sfida të mundshme ne brendësi?

Ivan Skender, drejtori kryesor i transformimit të biznesit, nuk e fsheh se transformimi digjital i Vipnet, në të cilën kompania ka filluar në mënyrë aktive dy vjet më parë, e kanë ndjekur disa sfida specifike. Ato kryesisht ishin të natyrës së brendshme, e cila është e kuptueshme. Çdo ndryshim e ndjek ngritja e një sistemi të ashtuquajtur korporativ, imunitar që për qëllim kanë prekjen e risive dhe mbajtjen e nivelit momental të rehatisë. Edhe status quo në një treg dinamik mund të nënkuptojë një kohë të gjatë, por të ngadaltë të biznesit.

a1 mk

Që të arrij nga fillimi aty, Vipnet krijoi platformën që e quajti  DigitAll HUB, kujton gjatë bisedës Skender. Unë vetë kisha mundësinë të merrja pjesë në disa nga aktivitetet që janë organizuar brenda platformës dhe për të parë në vend përpjekjet për të shpjeguar ndryshimet që e presin kompaninë dhe për ta bërë tranzicionin pa dhimbje sa më shumë të jetë e mundur për strukturën e përgjithshme, sidomos për menaxhmentin e mesëm.

Ne kemi organizuar takime të brendshme, takime mujore të kolegëve ku kemi folur hapur për projektet e brendshme, vend ku mund të parashtronin pyetje dhe të zbulojnë se si mund vet të digjitalizojnë sektorë e tyre. Gjithashtu, në kuadër të kësaj platforme ne kemi pritur folës të jashtëm, frymëzues të tillë si Sophie Lindblom, ish-lider i inovacionit në Spotify, themeluesi i Infinum, Luka Suçica, atëherë kreu i  HUB385, etj.

F…k up netët … Pardon, pasditet

Kjo frymë fillestare që në këtë mënyrë donte të “ringjallte” në një farë mënyre nuk kalonte pa pranuar dhe dështuar, kështu që filluan të mbahen edhe ngjarjet e brendshme  F…k up pasditet (jo “netët”, siç është e zakonshme me këtë lloj ngjarjeje sepse duhet të jetë në orët e punës, apo jo?). Pranimi i kulturës së dështimit për kompanitë e mëdha, të cilat nuk janë të prirura për të pranuar dështimet, është gjithashtu një ndryshim i madh i mentalitetit, vazhdon Skender.

Ne gjithashtu themeluam Akademinë Digjitale, një program për zhvillimin e shkathtësive të avancuara digjitale dhe më shumë se 20% e punonjësve të kompanisë kaluan në edukim. Në më shumë se 7,000 orë trajnimi, punonjësit kanë mësuar rreth metodologjive të ndryshme të tilla si Design Thinking, UX Design, Agile & Scrum, Lean Six Sigma Green Belt, Big Data dhe të tjera.

Pas dy vitesh punë intensive, më duhet të pranoj se kanë ndodhur ndryshime të mëdha. Punonjësit në mënyrë proaktive donin të punonin me shkathtësi, ata që kanë ndjekur trajnime ku kanë marrë pjesë në rolin e trajnerëve të brendshëm për të transferuar njohuritë për kolegët e tyre, në takime vinin me pyetje të gatshme, por edhe me propozime për tema të reja.

200 persona janë arsimuar për të punuar me shkathtësi

Kur jemi te shkathtësitë e mënyrës së punës, ekipet e para multidisiplinare në Vipnet-in e atëhershëm u krijuan në maj 2017, në fillim ishin dhjetë, dhe që atëherë numri është vetëm në rritje. Skenderi shpjegon, si i kanë trajtuar atëherë detyrat prioritare brenda transformimit digjital – një ekip ka punuar për t’u mundësuar përdoruesve të porositnin të gjitha shërbimet e telekomit nëpërmjet telefonave celularë, të tjerë për ta bërë më të lehtë për punonjësit mënyrën e shërbimit të klientit, i treti në ngritjen e automatizimit të procesit në kanalet e shitjeve, i katërti në analitikë të avancuar të përdoruesve, i pesti se çfarë shkathtësish dhe njohurish duhet të zhvillohen për të qenë të suksesshëm në të ardhmen…

Me të njëjtin ritëm vazhdojmë më tutje. Pothuajse dyqind kolegë janë arsimuar për punë në mënyrë të shkathët për pothuajse dy vjet dhe sot kemi profesione të reja si mjeshtër të produktit dhe mjeshtër të gërmimit, të cilët i kemi ndihmuar në procesin e certifikimit.

E gjithë kjo është pjesë e përgjigjes ndaj sfidave që na ofron ambienti i sotëm digjital, në të cilët është e nevojshme të punohet, por edhe të ritesh e të zhvillohesh me tej. Skenderi e përmbledh kulturën organizative që Vipnet dhe tani A1 Hrvatska, është duke ndërtuar dy vitet e fundit:

Fryma sipërmarrëse është pjesë e ADN-së tonë, ne vazhdimisht eksperimentojmë me teknologji të reja, bashkëpunojmë intensivisht me studentët dhe startup-et, zhvillojmë përvoja të reja digjitale për përdoruesit tanë. Ne nuk kemi frikë të bëjmë një gabim dhe gatishmëria na lejon të lëvizim gjërat shpejt, të mësojmë nga gabimet dhe të ndryshojmë drejtimin nëse është e nevojshme.

4 mësime të nxjerra nga “A1 Hrvatska” në 2 vjet të biznesit të shkathët

Ai vë në dukje edhe katër leksionet që i kanë mësuar gjatë këtyre dy viteve. E para është në të vërtetë shumë e qartë dhe logjike – fokusimi në përdoruesit.

A1 ka zhvilluar një numër të zgjidhjeve inovative për digjitalizimin e proceseve kyçe për përdoruesit, nga asistentët digjitalë në portofolin e shërbimit digjital, robotizimin ose automatizimin e mbështetjes së konsumatorëve dhe përmirësimin e vazhdueshëm të procesit të ripërcaktimit të përdoruesve. Idetë dhe prototipet tona gjithmonë i testojmë duke biseduar me klientët tanë. Ne gjejmë praktikat më të mira në të gjithë botën dhe përcjellim udhëtimin e një përdoruesi përmes punëtorive me të gjithë aktorët kryesorë.

a1 mk

E dyta kishte të bënte me atë që duhet t’i qëndrojnë besnik planit fiks, në vend që t’u përgjigjemi dhe të reagojmë ndaj ndryshimeve, prandaj mënyra e shkathët për të bërë biznes gjithnjë e më shumë “shtyhet”. Dhe mësimi i tretë tregoi se sa i rëndësishëm është fuqizimi i ekipeve dhe punonjësve.

Në mënyrën e shkathët të të menduarit, roli i menaxherit është që të mundësojë ekipin të përdorë kapacitetin e plotë, talentet dhe aftësitë, të gjitha për të gjeneruar vlera të larta për përdoruesit dhe për të hequr pengesat që ndonjëherë gjenden në rrugë. Udhëheqësi i ekipit siguron qartësi në qëllimet dhe rolet dhe tregon besim në anëtarët e ekipit në mënyrë që ata të mund të zbatojnë projektet në mënyrë të pavarur.

Natyrisht, kjo mënyrë e punës gjithashtu lejon gabime, që është mësimi i fundit që Skënderi e veçon.

Dështimi është një pjesë kyçe e çdo biznesi. Modaliteti i shkathët lejon gabime, por edhe mësimin e shpejtë nga to, dhe kështu përmirëson veprimet dhe vendimet e ardhshme. Dështimi më i madh është që të përsëriten të njëjtat gabime. Prandaj është e rëndësishme të krijojmë një mjedis në të cilin mund të flasim lirisht për gabimet tona dhe qasjet e këqija, për të mësuar mësimin dhe herën tjetër të jemi më të zgjuar.

Çfarë do të thotë kjo për përdoruesit e fundit?

E gjithë kjo ka për qëllim plotësimin e nevojave dhe dëshirave të përdoruesve, përfundon intervistën e tij Skender, duke përmendur një shembull të kohëve të fundit – aplikacionin “Moj A1”, që është edicioni i ri në treg, që doli në të njëjtën kohë me ribrendimin e të gjithë kompanisë.

Shërbimin digjital “Moj A1” ekipi i shkathët e ka krijuar me fokusim në qasjen humane, performancë cilësore që i përshtatet nevojave të përdoruesve. Përveç ndërfaqes, aplikacionit dhe funksionalitetit të ri, ekipi ka testuar të gjithë portofolin dhe tarifat e shërbimeve A1 si dhe llojet e ndryshme të përdoruesve që mund të përdorin aplikacionet. Pas mijëra hapave testues, një version beta i aplikacionit u lëshua disa muaj më parë, një numër i kolegëve nga A1 dhe përdoruesve të vërtetë u testuan dhe aplikacioni u përfundua në bazë të kontributeve të tyre, kështu që pas dorës së parë na tregoi se çfarë ishte e mirë dhe çfarë mund të përmirësonim.

Rezultati është një produkt që për përdoruesin e bën jashtëzakonisht të lehtë menaxhimin e llogarive A1 dhe muajin e kaluar aplikacioni ishte i pari në Playstore sipas vlerësimeve të përdoruesve, përpara Viber, WhatsApp, Facebook Messenger-it…